Modul B:
Forandringsskabelse - invitation og interaktion

Dag 6: Plads til alle og hvordan samarbejde bedst?

Vi skal denne dag arbejde med, hvordan vi kan skabe forandringer gennem at invitere til dialog.
Vi ser på, hvordan du kan agere og interviewe via forskellige kontekster og platforme for at forandringsskabe.
Vi undersøger hvordan og hvorfor responser i interaktioner skaber bevægelse.

Forskellige konsulentopgaver kalder på forskellige kompetencer – dog vil der altid være et fællestræk, nemlig at vi som konsulenter har vores opmærksomhed rettet på, hvordan vi kan bidrage til at samarbejdet guides godt på vej, at vi får afdækket forskellige ideer og perspektiver og får skabt et samarbejdsrum, hvor alles bidrag er velkomne samtidig med at vi skal kunne finde en fælles vej i samarbejdet.

Vi er derfor nysgerrige på om

  • Samarbejdet fungerer på en måde, der fremmer brugen af alles kompetencer?
  • Der er en fælles forståelse af mål samt ambitionsniveau og ordentlighed i opgaveløsningen
  • Arbejdet er meningsgivende for alle?
  • Det er tydeligt for alle, hvad der forventes?

​
Med afsæt i LØFT arbejder vi ud fra idéen om, at små forandringer skaber store forandringer og derfor vil vi også være nysgerrige på, hvordan vi interviewmæssigt kan gå i detaljen, og hvordan dét gavner opgaveløsningen og den samlede forandringsproces. 
​Der ud over vil vi denne dag ligeledes arbejde med metoder til at kunne udfolde den virkelighed, de involverede ønsker at skabe sammen – det vi kalder den foretrukne fremtid.

Image

Muligheder og greb 

Vi vil på denne dag arbejde med Forandringsmatrix og ligeledes komme omkring grundforståelsen af konsulentrollen.

  • Hvordan kan man f.eks. som udviklings- eller forandringskonsulent arbejde ud fra en forståelse af og tilgang til projektledelse som en slags værtskab?
  • Hvem er egentlig ekspert på hvad i samarbejdet?
  • Hvad ved borger bedst som ekspert på eget liv?
  • Hvornår er det medarbejderen i samarbejdet med ledelsen der faktisk er eksperten ift. den måde der bedst arbejdes på og hvornår er det lederen som er ekspert?
  • Hvad betyder det perspektiv for måden, vi samarbejder på?

Det betyder at vi denne dag kommer omkring forskellige LØFT-fokus såsom:

  • Hvordan tjekker man ind i samarbejdet på en givende måde?
  • Hvordan kan man bruge Interaktionscirklen som redskab i konsulentarbejdet?
  • Hvilken forskel gør det, hvis vi forstår konsulentrollen som en slags værtskab?
  • Hvordan kan man som konsulent bruge domæneteorien som forståelsesramme i de enkelte samarbejdsopgaver?

Dag 1

Image
Kommunikation og samarbejde
Se mere

Dag 2

Image
Det nysgerrige blik
Se mere

Dag 3

Image
At lykkes med opgaven
Se mere

Dag 4

Image
Træningsdag
Se mere

Dag 5

Image
Positionering og perspektivering
Se mere

Dag 6

Image
Plads til alle
Se mere

Dag 7

Image
Coaching af teamprocesser
Se mere

Dag 8

Image
Sammenhæng og forandring
Se mere

Dag 9

Image
Få det til at ske
Se mere

Dag 10

Image
Sæt det fri
Se mere

Creating Solutions:
Anette Kureer

Telefon: 40 46 16 04
Mail: anette@creatingsolutions.dk
creatingsolutions.dk

Solution Partners:
Sara Vardil Radich

Telefon: 26 14 87 39
Mail: sara@solutionpartners.dk
solutionpartners.dk